Naujienos

Pasirinkite savo kalbą

Mums rupi logo

2014 m. rugpjūčio – gruodžio mėn. Lazdijų rajono savivaldybės viešoji biblioteka kartu su partneriais Druskininkų miesto ir Varėnos rajono savivaldybių bibliotekomis įgyvendino LR Kultūros ministerijos bibliotekų plėtros projektą „Mus jungia biblioteka“.

Projekto tikslas – skatinti vartotojus naudotis informacijos šaltiniais ir sukurtomis elektroninėmis paslaugomis.

Kultūros ministerijos finansuojama projekto suma 18 000,00 Lt.

Lazdijų viešojoje bibliotekoje 2014 m. rugsėjo 30 d. buvo suorganizuota konferencija „Informacinis raštingumas ugdymo įstaigose“. Konferencija skirta Lazdijų, Druskininkų ir Varėnos švietimo įstaigoms ir regiono bibliotekų atstovams. Konferencijoje pranešimą skaitė Romas Sakadolskis. Vytauto Didžiojo universiteto lektorius pristatė „Medijų ir informacinis raštingumas: pažintis su naujienomis“ metodinę medžiagą. „Mokytis apie naujienas ir kitas medijas nėra, niekada ir nebuvo, vien mokyklos reikalas. Mokiniai anksti ir savais būdais – anapus mokyklos ir netgi namų – susiranda kelius į internetą, socialinius tinklus, informacijos šaltinius. Tačiau rasti kelią ne tas pat kaip mokėti juo naudotis. Darbas su medijomis reikalauja įgūdžių. Tenka mokytis – taip, kaip išmokstame važinėti dviračiu arba plaukti. Neprilygsime lenktynininkui Ramūnui Navardauskui, bet mokėsime nuvairuoti, kur reikia; nenuplauksime taip greitai, kaip Rūta Meilutytė, bet nepaskęsime. Panašiai yra ir su naujienų ir kitų medijų raštingumu. Nebūsime žurnalistai, bet mokėsime paruošti pranešimą, o dar svarbiau – savarankiškai nustatyti jo reikšmę ir vertę. Tikslas yra stiprinti medijų vartotojo kritišką mąstymą. Tas, kas moka vertinti žurnalistinį kūrinį yra prastos žurnalistikos didžiausias priešas. Jeigu mūsų atžalos išmoks kaip naudotis medijomis, jie valdys šias priemones, o ne atvirkščiai. Šis leidinys yra skirtas tiems, kas su mokiniais dirba mokykloje, bibliotekoje ar kitokioje aplinkoje. Suprasti pateiktą medžiagą nereikia ypatingų teorinių žinių, tad leidinys gali būti naudingas ir tiems, kurie nėra komunikacijos ar pedagogikos profesionalai.“ Elektroninę šio leidinio versiją rasite http://rsvb.lt/lt/projekto-mus-jungia-biblioteka-konferencija.

Dainius Radzevičius, Lietuvos žurnalistų sąjungos pirmininkas savo pranešime „Medijų raštingumas ir kodėl mes tokie (ne) raštingi   konferencijos dalyvius supažindino su Žiniasklaidos priemonių naudojimo raštingumo tyrimu, atliktu Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos užsakymu. Rekomendavo įtraukti į mokymo įstaigų programas informacinio raštingumo ugdymo dalyką, atkreipti dėmesį į jautrias visuomenėje grupes, kurioms raštingumas turi būti plėtojamas sudarant atskiras programas (nepilnamečiai, neįgalieji), skatinti nuolatinį raštingumą, kaip mokymosi visą gyvenimą pagrindą.

Rita Černiauskienė, Merkinės Vinco Krėvės gimnazijos lietuvių kalbos mokytoja metodininkė papasakojo, kaip praktikoje t.y. medijų ir informacinio raštingumo įgūdžių formavimas vyksta dėstant lietuvių kalbą ir literatūrą.

Spalio ir lapkričio mėnesiais bibliotekų darbuotojai bei lankytojai turėjo galimybę nemokamai išmokti naudotis sukurtais skaitmeninės informacijos šaltiniais, Lietuvos erdvinės informacijos portalo www.geoportal.lt ir Registrų centro REGIA teikiamomis elektroninėmis paslaugomis. Taip pat lankytojai supažindinti su kartografijos istorija, pagrindiniais terminais, Lietuvos erdvinės informacijos sistema. Išmokė patiems susikurti žemėlapį, pasirinkti lankomus objektus, žemėlapį patalpinti į savo svetainę. REGIA atstovė Eglė Rimkienė supažindino kaip galima greitai ir paprastai gauti suprantamą informaciją apie savivaldybių veiklą ir priimamus sprendimus. Lazdijų, Druskininkų ir Varėnos regiono kultūros paveldą, saugomas teritorijas, turizmą, visuomeninės paskirties objektus, nekilnojamojo turto vertes ir apleistas žemes. Pasak lektorių, vienas žvilgsnis į žemėlapį pasako daug daugiau, negu šimtai puslapių teksto. Žmogus turi įgimtą gebėjimą dvimatėje ar trimatėje erdvėje žaibiškai pastebėti iš anksto nežinomus ryšius ar objektų išdėstymo ypatumus. Nors ši savybė mažai ištirta, ja sėkmingai naudojamasi. Tai geografinė įžvalga – vienas iš būdų gauti kokybiškai naujas žinias. Pabandykite!Pasak lektorių, vienas žvilgsnis į žemėlapį pasako daug daugiau, negu šimtai puslapių teksto. Žmogus turi įgimtą gebėjimą dvimatėje ar trimatėje erdvėje žaibiškai pastebėti iš anksto nežinomus ryšius ar objektų išdėstymo ypatumus. Nors ši savybė mažai ištirta, ja sėkmingai naudojamasi. Tai geografinė įžvalga – vienas iš būdų gauti kokybiškai naujas žinias. Pabandykite! http://www.geoportal.lt/wps/portal/!ut/p/c0/04_SB8K8xLLM9MSSzPy8xBz9CP3IgsT0VKugUKcgT2c9YyMLI_2CbEdFAPUuI08!/

Mokymus rėmė LR Kultūros ministerija iš Bibliotekų plėtros konkurso fondo. Konkursui projektą „Mus jungia biblioteka“ pateikė ir dalinį finansavimą gavo Lazdijų viešoji biblioteka, Varėnos ir Druskininkų viešosios bibliotekos – projekto partneriai.

Pasak lektorių, vienas žvilgsnis į žemėlapį pasako daug daugiau, negu šimtai puslapių teksto. Žmogus turi įgimtą gebėjimą dvimatėje ar trimatėje erdvėje žaibiškai pastebėti iš anksto nežinomus ryšius ar objektų išdėstymo ypatumus. Nors ši savybė mažai ištirta, ja sėkmingai naudojamasi. Tai geografinė įžvalga – vienas iš būdų gauti kokybiškai naujas žinias. Pabandykite!

Iš viso buvo suorganizuoti 7 mokymo renginiai Lazdijų, Druskininkų ir Varėnos viešosiose bibliotekose. 31 bibliotekininkas įgijo naujų gebėjimų informacinių technologijų ir informacinio raštingumo srityje. 115 gyventojų supažindinta su sukurtais skaitmeninės informacijos šaltiniais bei elektroninėmis paslaugomis. Už projekto lėšas taip pat įsigyti 9 GPS imtuvai su žemėlapiais, po 3 vienetus Lazdijų, Druskininkų ir Varėnos bibliotekoms. Artimiausiu metu bibliotekos pradės teikti naują paslaugą - GPS imtuvų pasiskolinimą.

Lazdijų viešoji biblioteka ir ateityje planuoja projektus ir siekį į finansavimą, kad galėtų gyventojams suteikti daugiau ir įvairesnių paslaugų.

Rask kelią į biblioteką ir naudokis joje teikiamomis paslaugomis!

Renginių akimirkos >

Lazdijų viešosios bibliotekos inf.